SERWIS

Prowadzimy serwis wszystkich akumulatorów sprzedawanych przez naszą firmę. Prosimy o zapoznanie się
z poniższymi wskazówkami aby uniknąć ewentualnych nieprawidłowości przed i w czasie eksploatacji.

PORADY DLA UŻYTKOWNIKÓW

1. PRZECZYTAJ ZANIM KUPISZ AKUMULATOR

  • Kupuj produkty znanych i doświadczonych w produkcji firm, ponieważ gwarantują one produkty zgodne
    z międzynarodowymi normami jakości oraz bezpieczeństwa użytkowania
  • Korzystaj z sieci autoryzowanych przedstawicieli i serwisów, dzięki czemu unikniesz kłopotów przy ewentualnej reklamacji
  • W serwisach posługuje się katalogami doboru, co gwarantuje zastosowanie akumulatora zgodnego
    z parametrami instalacji elektrycznej pojazdu
  • Kupując w serwisie uzyskasz wyczerpujące informacje dotyczące bezobsługowości, prądów rozruchowych i pozostałych parametrów
  • W serwisie masz gwarantowany właściwy montaż i kontrolę napięcia ładowania, prądu rozruchowego
    i upływu prądu podczas postoju pojazdu. Sprawdzenie tych parametrów w naszych serwisach i punktach sprzedaży oraz montaż jest bezpłatny

2. ZASADY EKSPLOATACJI I OBSŁUGI

    • Dokonuj okresowej kontroli napięcia ładowania akumulatora w pojeździe (co ok.6-miesięcy)
      Napięcia ładowania powinny wynosić :
      dla instalacji 6V 6,9 - 7,2 V
      dla instalacji 12V 13,9 - 14,5V
      dla instalacji 24V 27,8 - 29,0V
  • Dopuszczalny upływ prądu na postoju powinien wynosić ok. 0,05A przy włączonym alarmie
  • Akumulator powinien być zamocowany do nadwozia stabilnie i pewnie
  • Akumulator należy utrzymywać w czystości i chronić przed wilgocią
  • Przy akumulatorach z ograniczoną obsługowością, w przypadku obniżenia się poziomu elektrolitu poniżej minimum uzupełnić wodą destylowaną 10-15mm powyżej górnego poziomu płyt
  • Połączenie śrubowe akumulator-klema przesmarować lekko wazeliną techniczną
  • Akumulator rozładowany należy natychmiast naładować prądem wynoszącym maksymalnie : pojemność (Ah)/10 (np.55Ah - prądem 5,5A)
  • Jeżeli nie jeździsz samochodem przez okres dłuższy niż 3-4 tygodnie, to odłącz biegun masowy (najczęściej "-", chyba że nie pozwala na to producent pojazdu )
  • Akumulator wyłączony z eksploatacji należy co 2-3 miesiące podładowywać żeby nie spowodować jego zasiarczanienia

3. PRZYCZYNY NIEDOMAGAŃ AKUMULATORA

  • Niedoładowanie :
    zbyt niskie napięcie ładowania (przy uszkodzonym alternatorze, regulatorze napięcia, za małym napięciu paska alternatora lub luźnym przykręceniu klem do akumulatora) duży upływ prądu na postoju podłączenie zbyt dużej liczby odbiorników przy niewystarczającej mocy alternatora
  • Przeładowanie :
    uszkodzony regulator napięcia